torsdag 28 april 2011

bloggeliblogg

Jag samlar inspiration om syskonkonflikt genom att gräva mig djupare i kain och abel- motivet. Detta genom att läsa East of eden av John Steinbeck..

 Hans Kain och Abel heter Charles and Adam och Caleb and Aron. Det är ytterst spännande. Jag klurar samtidigt på vad mitt lilla olyckliga syskonpar ska heta och fantiserar om familjen Spel-kuls öden och äventyr. Jag vill bygga en interiör från denna festliga familjs hem, som visar deras ofantliga fokus på sällskapsspelande och de konsekvenser spelandet fått för dess vinnare och förlorare... jag tänker att det vore kul om det fanns en familj där familjespelandets alternativa vinster och förluster hade så stor tyngd på riktigt som man kan känna rent känslomässigt att de har, även om man rent rationellt kan konstatera att det inte är så..
karin och adam...

1 kommentar: