måndag 4 april 2011

KONFLIKT

Yay!

I dag har vi haft kick-off för gestaltningsprojektet. Känns väldigt roligt att sätta i gång med det...
Till fredag ska vi ha kommit på lite vad vi vill jobba med... Ämnet Konflikt känns gigantiskt. Jag är lite intresserad av att jobba med konflikter mellan männinskor.Altså inte de stora konflikterna mellan länder eller så utan små fåniga konflikter som bara ar viktiga för de som är inblandade.. Jag ringde min syster och spånade lite innan för vi delar ju en historia av besynnerliga konflikter..Stina drog sig till minnes en jul när vi var ganska gamla när jag enligt henne varit ett as och fullständigt mobbat ut henne när vi spelade rappakalja. Det hela fick ganska dramatiska proportioner... Jag klurade vidare och kom att tänka på sällskapspelens funktion och man ska tävla mot varandra och skapa konstruerade konflikter.. Men det blir ju ofta verkliga konflikter av det.. speciellt om de som tävlar mot varandra har riktiga relationer till varandra från början Jag tycker att det är ett väldigt intressant fenomen... Så det jag lurar på nu är om jag på något vis kan jobba med sällskapsspel i min gestaltning... eller konflikter mellan syskon.. eller både och. eller nåt helt annat. Ska bli kul i allafall att se vart allt hamnar tillslut.

Detta är ett hemskt videoklipp. Jag har plågat mig igenom en del liknande under eftermiddagen. Jag tycker det är väldigt jobbigt att kolla på bråkiga barn och det är taskigt att visa ledsna barn på internet. Men det är också jobbigt för att jag känner igen känslan så mycket av att vara sjukt irriterad och provocerad av sina syskon och situationen. Så jag tyckte ändå det var värt att visa för att förklara vilken sorts konflikter jag klurar på för tillfället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar