onsdag 15 september 2010

Förändringar i det offentliga rummet

Veckans uppgift handlar om förändringar i det offentliga rummet...
Lämpliga frågor att ställa sig är: Vad vill jag ändra på?, hur och varför ska jag göra det? osv.. På måndagens föreläsning talades lite om att utöva makt över något eller någon genom att benämna eller definiera det. Alltså att den definierande(subjektet) har en maktposition gentemot det definierade(objektet) eftersom den tar rätten att definiera det.. Sånt här kan jag verkligen snöa in på.. Ändras en plats egenskaper beroende på hur man definierar den.? Kan jag förändra en plats genom att utöva min definitionsmakt på den? På fredag är det redovisning. Då har prylarna på mitt frukostbord förhoppningsvis förvandlats till något fantastiskt. Stay tuned. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar